Cirkulært rengøringskoncept

Udnyt ressourcerne med et cirkulært rengøringskoncept fra NMF

Cirkulær økonomi sikrer produkternes bæredygtighed fra vugge til vugge. Vælg cirkulære produkter for størst mulig udnyttelse af ressourcer og mindst muligt spild.

Hos Nordisk Microfiber har vi udviklet et cirkulært rengøringskoncept, som netop kan indgå i cirkulære kredsløb, fordi de er 100% genanvendelige:

Sammensæt et sortiment af vores 31 svanemærkede microfiberprodukter – de bedste råvarer, den højeste rengøringskvalitet, længste holdbarhed og TCO-dokumenteret besparelser.

Sæt sortimentet sammen med Nordic Recycle Trolley-serien – markedets mest bæredygtige rengøringsvogn. Den består af 75% genbrugsplast, og alle anvendte materialer er 100% genanvendelige.

Tilsammen udgør det et stærkt, cirkulært rengøringskoncept, som lever op til EU’s GPP-kriterier for produkter, der anvendes ved indendørs rengøring.
Et koncept, der sikrer:

  • Bæredygtig livscyklus for produkterne
  • 100% genanvendelige produkter
  • Minimalt spild
  • Mindst mulig CO2- og miljøbelastning

Download produktfolderne direkte fra vores website eller rekvirer dem i hard copy ved henvendelse. Find dem til download her: www.nordiskmicrofiber.dk

Vælg et cirkulært rengøringskoncept, hvis I vil tage ansvar for miljøet. Konceptet udnytter ressourcerne maksimalt fra produktion til genanvendelse.
Udover at det er et miljøbevidst valg, styrker det selvfølgelig jeres miljøprofil.

Vores brug og smid væk kultur er ikke bæredygtig i det lange løb.
D
er er behov for nye løsninger, hvis vi skal sikre bæredygtighed i fremtiden.
Det kræver en mere cirkulær tankegang i forhold til, hvordan vi fremstiller vores produkter og agerer som forbrugere (Miljø- og fødevareministeriet).

Cirkulær økonomi handler om at udnytte værdifulde ressourcer. I stedet for at bruge og smide ud skal vi i stedet bruge produkter flere gange (genbruge) eller bruge materialerne til nye produkter (genanvende). På den måde bliver produkter ikke til nytteløst affald, de bliver i stedet omdannet til nye produkter – igen og igen.

Det vil sige, at produkter og materialer indgår i gentagende kredsløb, hvor deres værdi bevares. Konceptet er udviklet med inspiration fra naturen, hvor fx overskud af materiale fra én sæson indgår som næringsstoffer og basismateriale for den næste.